lørdag den 30. april 2011

Slyngevugge


Lige siden jeg fandt ud af, at der er noget, der hedder en slyngevugge, har jeg ønsket at sy én til en kommende baby. Meget heldigt have hende her materialerne til en slyngevugge til salg og jeg slog til. Projektet har dog været lang tid undervejs, da jeg gik kold på at sy omkring slyngeringen - så meget stof og så lidt plads at sy på. Resultatet er jeg dog godt tilfreds med og nu er jeg bare spændt på om den kommende baby, kan bruge den. Elastikken i "enderne" har jeg kun hæftet i den ene ende, da jeg lige vil vurdere, hvor stramt det skal være, når baby har prøvekørt vuggen.

Vuggen er syet i naturfarvet lagenlærred og jeg har brugt ca. 3 meter stof. Jeg er glad for, jeg ikke brugte mere, for så var vuggen blevet for lang.
Jeg har fået hjælp til syningen på slyngebarn og via google ;)

2 kommentarer:

  1. Gid man var en baby og kunne ligge i sådan en vugge og blive vugget! Håber snart babyen kommer ud iog kan prøveligge slyngevuggen...Er det ikke lige op over?

    SvarSlet
  2. Ja, det er en hyggelig lille rede ;)
    Jo, jeg havde termin igår, så nu venter vi bare spændt.. vente, vente, vente...

    SvarSlet